Monika Rosołowska | 30 grudnia, 2019 - 13:29 | ciekawostki ze świata druku,
Przyszłoroczne trendy drukarskie to trzy główne zasady: elastyczność oraz dostępność i przystępne dla wszystkich projektowanie wizualne. Czy warto przygotować się na nowe wyzwania?
To nie jest żart – prognozowany spadek demograficzny i wejście w fazę starzenia się społeczeństwa stały się faktem. Magazyn Forbes przytacza dane z raportu GUS, które mówią, że nasze społeczeństwo drastycznie się starzeje. Wielkie korporacje już podjęły dialog ze starszym klientem, aby utrzymać dobrą pozycję na rynku. Dzisiejsi seniorzy to ludzie, dla których jesień życia to wyzwanie i aktywny sposób spędzania czasu. Z pewnością wydłuży się także ich czas pracy, o czym trzeba pamiętać w trakcie długofalowych realizacji. Czy starzejące się społeczeństwo spodowuje znaczące zmiany na rynku pracy i w przestrzeni reklamowej?
Klasyczny niebieski to biznes i elegancja oraz jak sama nazwa wskazuje – klasyka. Niebieska barwa uspokaja oraz inspiruje. Chłodny i stonowany odcień warto wykorzystać w materiałach promocyjnych, aby wydobyć z nich profesjonalizm i zachęcić klientów do długiej współpracy. Materiały warte dobrej prezentacji wizualnej, to: kalendarze, wizytówki i bannery oraz roll-upy. Dobrym pomysłem na reklamę są naklejki i magnesy. Ich niewielkie rozmiary oraz przyjemny dla oka kształt przyciągną wzrok.
Najnowsze trendy stawiają osobę klienta bardzo wysoko, co oznacza jeszcze większą elastyczność w dopasowywaniu się do jego potrzeb i wymagań. Najważniejsza w tej sferze jest wzajemna komunikacja. Ważną rzeczą jest, aby klient przed złożeniem zamówienia znał wszystkie parametry dotyczące produktu jaki chce zamówić oraz czasu wysyłki i kosztu wykonania ewentualnych poprawek. Szczególny nacisk położony będzie na błyskawiczne odpowiedzi w kontakcie z klientem. Wydaje się, że najlepszą drogą do utrzymania długofalowej współpracy będzie wygodny dla obu stron kanał komunikacji oraz wzajemna wymiana informacji.
Cyfrowe projektowanie wizualne to jedna z form automatyzacji. Do najnowszych rozwiązań będzie należeć automatyzacja drogi od realizacji zamówienia do dostarczenia go rąk własnych klienta. Najbardziej będzie się liczyć dostępność oraz przejrzysta, czytelna strona internetowa z możliwością złożenia zamówienia online. Reasumując, efektywność i szybki czas realizacji to dwie siły napędowe, które zadecydują o utrzymaniu silnej pozycji firm drukarskich na rynku w roku 2020.
Mamy nadzieję, że kimkolwiek jesteś, odnajdziesz się na naszej witrynie. Pragniemy dostarczać Ci ciekawostek dotyczących świata poligrafii, projektowania graficznego i reklamy. Zapraszamy do lektury!
OSTATNIE WPISY