Piotr Sznajderuk | 14 stycznia, 2022 - 13:43 | ciekawostki ze świata druku,
Każdego roku Pantone Color Institute wybiera wiodący kolor roku. W tym roku wiodącym kolorem jest PANTONE 17-3938 Very Peri. Jest to nieoczywiste połączenie nasyconego koloru niebieskiego z energetyzującym fioletem i subtelną, niemal niezauważalną domieszką czerwieni. O tym, dlaczego warto użyć tego koloru w projektach tworzonych w tym roku, oraz jaka jest historia Pantone Color of the Year dowiecie się z naszej publikacji. Zachęcamy do przeczytania.
W tym roku eksperci wykreowali zupełnie nowy i odważny kolor, który powstał z połączenia barwy niebieskiej, intensywnego fioletu i domieszki koloru czerwonego. Według idei Instytutu Pantone barwa przewodnia na rok 2022 ma zachęcać do działania, inspirować oraz pobudzać kreatywność. Very Peri ma symbolizować przeobrażenia zachodzące w świecie i mobilizować do zmian po długich miesiącach życia w cieniu pandemii i lockdownu. Kolor 2022 ma pomóc w odnalezieniu się w nowej rzeczywistości i dodać energii. Kolor ten faktycznie jest bardzo energetyczny i niebanalny, dzięki czemu podoba się wielu projektantom.
Mimo iż rok 2022 dopiero się zaczął, projektanci graficzni nie próżnują i wykorzystują kolor Veri Peri w swoich projektach realizowanych zarówno na potrzeby digitalowe, jak i do druku. Kolor ten jest coraz chętniej stosowany m.in. w branży architektonicznej, meblarskiej, odzieżowej, poligraficznej i reklamowej. Wiele osób definiuje ten kolor jako energetyczny oraz odważny. Jego zastosowanie nadaje charakteru dla danego elementu i automatycznie przyciąga wzrok odbiorców.
Historia plebiscytu koloru roku zaczyna się w 2000 roku, kiedy to po raz pierwszy wybrano kolor roku wg. Instytutu Pantone na podstawie własnej palety barw. Przedstawiciele oddziałów z różnych krajów spotykają się co roku w wybranej Europejskiej stolicy, aby debatować o tym, jaki kolor wybrać w ramach inicjatywy Pantone Color of the Year. Obrady owocują decyzją, która musi zostać zatwierdzona z rocznym wyprzedzeniem. Efekty obrad możemy zobaczyć w publikacji – przewodniku dla projektantów Pantone View, który wyznacza trendy na najbliższy sezon, ale także pokazuje możliwe zastosowanie dla danego koloru.
W ubiegłym roku wyjątkowo zostały wybrane dwa kolory Pantone były to PANTONE Ultimate Gray 17-5104 oraz PANTONE Illuminating 13-0647.
W tym roku Color of the Year zaprezentowany przez Pantone jest odważny i interesujący, stanowić będzie z pewnością nieustające źródło inspiracji. Jego kolorystyczny wpływ odczuje wiele branż, co przekłada się również na produkty poligraficzne z udziałem Very Peri.
Mamy nadzieję, że kimkolwiek jesteś, odnajdziesz się na naszej witrynie. Pragniemy dostarczać Ci ciekawostek dotyczących świata poligrafii, projektowania graficznego i reklamy. Zapraszamy do lektury!
OSTATNIE WPISY