Trendy w projektowaniu graficznym w 2022 roku

Piotr Sznajderuk | 8 marca, 2022 - 09:41 | ciekawostki ze świata druku, grafika,

Trendy w projektowaniu graficznym w 2022 roku

Każdego roku projektanci grafiki użytkowej i artyści prześcigają się w coraz to bardziej unikatowym wzornictwie opakowań, etykiet, publikacji drukowanych oraz wizualnej stronie wielu innych produkcji poligraficzno-reklamowych. W naszym artykule przedstawiamy wiodące trendy, które będą dominowały w 2022 roku oraz pokażemy inspirujące przykłady graficzne. Zachęcamy do przeczytania naszej publikacji.

Graficzne trendy

Rok 2022 wyznaczy wiele trendów w grafice, które dotąd nie były mocno znane i eksploatowane. Jednym z ciekawych trendów będzie stosowanie gradientów oraz styl retro, który idealnie nadaje się do druków reklamowych i kampanii z uwagi na nietypową typografię. W tym roku dostrzec możemy także inspiracje naturą i ekologiczne trendy idealnie nadające się do realizacji w wersji papierowej z wieloma certyfikowanymi surowcami pochodzącymi z recyklingu oraz specjalnych upraw leśnych. Jednym z trendów jest także minimalizm, który objawia się swoją prostotą linii i kresek, ale także nienachalną formą wyrazu.

Wzornictwo, które nie przemija

Dobrze zaprojektowane grafiki użytkowe to dzieła sztuki same w sobie, a ich wartość nie upływa wraz z mijającym czasem. Wiedzą o tym także projektanci, projektując zarówno w zgodzie z bieżącymi trendami, ale jednocześnie starając się zaskoczyć odbiorców używając modnych kolorów, wzorów, faktur, a także takich technik cyfrowego projektowania graficznego jak chociażby digital painting, które odwzorowuje cyfrowo tradycyjne techniki malarstwa i rysunku.

Trendy w projektowaniu graficznym w 2022 roku

Grafika: Oleg Frolov

Trendy w projektowaniu na 2022 rok

Wśród wiodących trendów na ten rok znalazły się takie trendy jak:

  • Ekologia

Trend ekologii charakteryzuje się interesującymi florystycznymi wzorami, zastosowaniem dużej ilości koloru zielonego i kolorów pochodnych w projekcie, ale również prostą formą graficzną spójną z podłożem (w przypadku projektu materiałów drukowanych).

  • Minimalizm

Moda na minimalizm trwa nieprzerwanie od mniej więcej dwóch lat, jednakże ten trend wciąż się broni. Pozwala on na uproszczenie prezentacji marki, nadaje marce elegancji oraz wiarygodności. Minimalizm dzięki swojej prostocie pomaga odbiorcom skupić się na treści.

  • Retro

Nawiązanie do czasów już dawno minionych rozpala wyobraźnię projektantów graficznych. Styl retro jest niebanalny i oldschool’owy. Za sprawą nieoczywistych połączeń starej typografii oraz fotografii, grafik realizowanych w sepii lub czarno-białych.

  • Gradient

Płynne przejścia z jednego koloru do drugiego pobudzają naszą wyobraźnię. Nieoczywiste łączenia kolorów zdecydowanie robią wrażenie na odbiorcach. Przejścia mogą być płynne jak i zawierać pewnego rodzaju ziarnistość co również dodaje charakteru takiej grafice.

  • Surrealizm

Trend surrealizmu powoduje, że przenosimy się w zupełnie inną rzeczywistość, uciekając od codzienności w nieznane dotąd miejsca, takie jak wszechświat, kosmos oraz międzygalaktyczne przestrzenie. Surrealizm kusi odbiorców obietnicą czegoś, co jest nieznane i arcyciekawe.

Podsumowanie

Wszystkie wyżej wymienione trendy graficzne na rok 2022 będą obecne w wielu projektach projektowanych zarówno do druku, jak i na potrzeby internetu. Dzięki urozmaiceniu stylów oraz inwencji twórczej artystów ten rok z pewnością będzie wyjątkowy. Nie zabraknie w nim zarówno nasyconych barw oraz delikatnych, minimalistycznych wzorów – każdy odnajdzie więc coś, co pasuje mu najlepiej.