Ścianka reklamowa. Jak zaprojektować dobre tło, które będzie użyteczne dla webinaru, konferencji i ważnego wydarzenia firmowego

Piotr Sznajderuk | 28 stycznia, 2021 - 13:15 | reklama,

scianka-reklamowa-rozwin-swoj-biznes

Webinary, konferencje i wydarzenia odbywające się online nikogo już nie dziwią. Szczególnie w dobie pandemii tak jest po prostu wygodniej, a przede wszystkim bezpieczniej. Każde wydarzenie online potrzebuje odpowiedniego tła. O tym, jak zaprojektować dobre tło, które będzie użyteczne, spójne wizualnie z Twoją marką dowiesz się z naszego artykułu. Zachęcamy do przeczytania.

Czas cyfrowych spotkań

Aktualnie coraz więcej osób spotyka się online na komunikatorach internetowych oraz przy pomocy mediów społecznościowych, tworząc webinary, szkolenia online, udostępniając nie tylko swój własny wizerunek, ale także tło, które jest bardzo istotne. Najczęściej w tle widoczne są nasze miejsca zamieszkania lub pracy. Warto jednak profesjonalnie podejść do tematu i zaprojektować odpowiednie tło do naszych relacji live.

Wizerunek marki online

Gdy jesteśmy online, chcielibyśmy prezentować się nienagannie, tak samo jak dbamy o nasz wizerunek przed kamerą, tak też musimy postarać się o tło, które towarzyszyć nam będzie podczas naszych relacji internetowych. Dobre tło nie może jednak przyciągać uwagi zbyt mocno, dlatego nie warto stosować w nim jaskrawych kolorów oraz mocnych wzorów. Warto zaprojektować tło w taki sposób, aby zaprezentować nasze logo, slogan reklamowy oraz ważne produkty lub usługi, z których jesteśmy szczególnie dumni.

Propozycje realizacji tła dla wydarzeń online – oferta produktowa Piga.pl

Podejmując decyzję o realizacji tła dla naszego wydarzenia online, mamy do wyboru kilka różnych opcji:

Roll-upy

Roll-upy cieszą się dużym zainteresowaniem w branży reklamowej. Miejscem, w którym można spotkać roll-upy są zazwyczaj konferencje, targi czy spotkania promocyjne dotyczące produktów. Świetnie nadają się także jako tło dla naszej relacji online.

Możliwe formaty: 85×200 cm, 100×200 cm, 120×200 cm, 150×200 cm

Głowna zaleta: Prosta forma, kilka opcji formatowych.

X-baner

X-baner zwany jest często także „pajączkiem” z uwagi na stelaż w kształcie litery X, który zapewnia stabilność umieszczonej na nim reklamie. Doskonale sprawdzają się one w przychodniach lekarskich, na targach ślubnych, w biurach architektów oraz projektantów mody.

Możliwe formaty: 80×180 cm

Główna zaleta: Mobilna i stabilna konstrukcja, lekki stelaż.

Ścianka reklamowa

Ścianki reklamowe zyskują popularność ze względu na sposób wykonania. Dzięki wytrzymałej konstrukcji i elastycznej grafice wydrukowanej na materiale tekstylnym stretch 260 g zapewnia solidną reklamę firmy. Ścianka idealnie nadaje się jako tło do webinarów oraz sympozjów online, w których uczestniczy kilka osób.

Możliwe formaty: 235×240 cm, 295×240 cm, 395×240 cm, 495×240 cm,
595×240 cm

Główna zaleta: Z uwagi na wielkość daje największe możliwości prezentacji naszej reklamy.

Za nasze tło do realizacji materiałów video może posłużyć ścianka reklamowa lub roll-up, a także x-baner. W zależności od tego, jak dużej wielkości tła potrzebujemy i jaką grafikę chcemy zaprojektować, zależeć będzie wybór produktu poligraficznego. Na roll-upie oraz x-banerze świetnie prezentują się projekty pionowe, a także proste formy geometryczne. Możemy na nim zaprojektować nasze logo i je zwielokrotnić, aby nasza marka czy to osobista, czy też działalność gospodarcza była zauważalna. Warto go wykorzystać, jeżeli występujemy sami przed kamerą z uwagi na ograniczone wymiary oraz w przypadku x-banera łatwość w złożeniu, co zapewnia niezwykłą mobilność. Ścianki reklamowe zdecydowanie dają dużo szersze spectrum zastosowań. Świetnie prezentują się na różnego rodzaju webinarach, w których uczestniczy kilku prelegentów. Warto umieścić na nim duży logotyp + slogan reklamowy, ewentualnie ofertę produktów w poziomie. Niewątpliwą zaletą ścianki jest jej niemalże nieograniczony wymiar.

Przy projektowaniu postaw na:

  • Dobrą ekspozycję twojego logo i sloganu firmowego (przy ściankach reklamowych najlepiej umiejscowić te elementy na środku, przy mniejszych formach takich jak roll-up i x-baner lepiej jest zwielokrotnić samo logo).
  • Jasną, przejrzystą kolorystykę z delikatnymi wzorami, prostymi schematami graficznymi (formy geometryczne oraz koliste).
  • Wypunktowania w prezentowaniu produktów i/lub usług firmy.

Unikaj mocnych wzorów oraz kolorów takich jak czerń połączona z kolorem żółtym, pomarańczowym lub czerwonym – rozpraszają one uwagę od osoby prowadzącej relację i utrudniają skupienie.