Prezentacja wizualna firmy na targach – wizerunek i jego budowa poprzez prezentację stoiska w środowisku branżowym.

Piotr Sznajderuk | 19 stycznia, 2021 - 13:52 | ciekawostki ze świata druku, reklama,

scianka-reklamowa

Targi branżowe i eventy to wartościowe miejsca spotkań dla wielu branż. Nawiązywanie kontaktów handlowych, negocjacje oraz prezentacja oferty firmy to codzienność dla osób przebywających na targach. O tym jak ważna jest wizualna prezentacja firmy na targach i jak zbudować pozytywny oraz wartościowy wizerunek poprzez prezentację stoiska w środowisku branżowym dowiecie się z naszego artykułu. Zapraszamy do lektury.

Eventy branżowe – wartościowe spotkania

Wydarzenia branżowe to niemalże codzienność dla wielu firm, które chcą liczyć się na rynku. Aktualnie z powodu pandemii COVID-19, wydarzenia w Polsce i na świecie są odwoływane lub przenoszone do wirtualnej przestrzeni i odbywają się w formie webinarów, eventów online. Transmisje odbywają się za pomocą dedykowanych stron internetowych lub poprzez media społecznościowe. Za jakiś czas pandemia jednak zapewne ustanie i już dziś warto przygotować się na udział w takim wydarzeniu.

Korzyści wynikające z obecności firmy na targach

Udział w targach branżowych to wiele korzyści dla firmy i osób z nią współpracujących. Najważniejszą korzyścią jest budowa wizerunku poprzez prezentację oferty i/lub usług firmy, a także wizualnie atrakcyjne stoisko i profesjonalna kadra naszej firmy.
Istnieje także wiele dodatkowych korzyści, takich jak pozyskanie nowych klientów, spotkania z naszymi kontrahentami, współpracownikami, mediami branżowymi, ekspertami z branży, a także udział w panelach dyskusyjnych i konkursach. Targi dają często możliwość umieszczenia reklamy na witrynach internetowych oraz okolicznościowych katalogach poświęconych konkretnej imprezie. Zalet z udziału w takim wydarzeniu jest zdecydowanie dużo, dlatego warto wcześniej zaplanować swój udział na najważniejszych imprezach przygotowanych dla branży odpowiadającej działalności twojej firmy.

Budowa wizerunku

Budowanie wizerunku warto tworzyć w oparciu o wizję i misję naszej firmy. Warto opracować przed wyjazdem na targi mapę celów i wartości, które będą nam towarzyszyć przy wyjazdach na targach, eventach i wszystkich istotnych imprezach branżowych. Tak, by nasza obecność na nich przyniosła wiele korzyści – zarówno handlowych jak i wizerunkowych. Przede wszystkim należy zastanowić się nad wizerunkiem przebywających na targach pracowników – najlepiej gdy jest on schludny oraz jednolity. Elegancki strój naszych pracowników podkreśla powagę firmy oraz daje poczucie, że firma dba o wysoką kulturę w komunikacji
z klientami. Wizerunek budujemy także poprzez materiały marketingowe i produktowe takie jak np. wizytówki, ulotki, katalogi firmowe, roll-upy, ścianki reklamowe i gifty – torebki z prezentami zawierające wzorniki naszych produktów, katalog, pendrive z nadrukiem naszego logo. Dzięki takiemu przygotowaniu odbiór naszego stoiska będzie bardzo profesjonalny, a także spójny merytorycznie i wizualnie.

W budowie wizerunku na targach i eventach branżowych uwzględnij koniecznie:

  • Strategię, tak by osiągać wyznaczone wcześniej cele – zgodnie z wizją i misją naszej firmy.
  • Budowę stoiska targowego, zgodnie z zasadami ergonomii, estetyki, połączeniu wartości wizualnych i dostosowania projektu stoiska do użyteczności publicznej.
  • Wizerunek pracowników, podkreśla szacunek do drugiego człowieka oraz świadczy o wysokiej kulturze osobistej. Warto zadbać o detale ubioru takie jak firmowe przypinki do koszuli oraz firmowe identyfikatory z nazwą stanowiska.
  • Prezentację logo firmowego, by kojarzyło się jednoznacznie z Twoją marką.
  • Projekt oraz liczba (nakłady) materiałów reklamowych, takich jak np. wizytówki, ulotki, gazetki reklamowe, katalogi firmowe, notesy, torby reklamowe, roll-upy, ścianki reklamowe, flagi firmowe.