Poligrafia w marketingu. Pomocna dłoń w realizacji ciekawych i kreatywnych projektów.

Piotr Sznajderuk | 27 października, 2020 - 12:27 | grafika,

poligrafia-w-marketingu-pomocna-dłoń-w-realizacji-ciekawych-i-kreatywnych-projektow

W obecnych czasach wiele firm i instytucji oprócz działań promocyjnych
w mediach społecznościowych, decyduje się na realizację projektów w mediach tradycyjnych, w tym także drukowanych realizując foldery, broszury, wizytówki, ulotki
i wiele innych materiałów reklamowych. O szansach oraz zaletach jakie niesie ze sobą połączenie poligrafii oraz marketingu opowiemy w tym artykule.
Serdecznie zachęcamy do przeczytania.

Artystyczna wizja

Działy marketingu prześcigają się z coraz to bardziej kreatywnymi pomysłami na kampanie reklamowe. Projektują zupełnie nowe wzory, używają specjalnych kolorów, a także starają się uciec od sztampowo powielanych pomysłów, na rzecz innowacji i nowego wzornictwa plakatów, ulotek, wizytówek i różnego typu folderów oraz innych ważnych dla firm druków. Aktualnie bardzo modne są projekty wykorzystujące materiały ekologiczne (z certyfikowanych surowców, posiadające certyfikaty m.in. FSC/PEFC), papiery kraftowe, oraz papiery i kartony o niebanalnych fakturach. Wiodący producenci papierów mają bogatą ofertę tego typu
produktów o różnych gramaturach, co stwarza niemal nieograniczone możliwości
w ich zastosowaniach.

Niebanalny projekt

Innowacyjne pomysły artystyczne tworzone przez działy marketingu muszą być dobrze i estetycznie zaprojektowane. Z punktu widzenia poligrafa przede wszystkim powinny odpowiadać specyfikacji technicznej oraz dokładnym wytycznym dotyczącym przygotowania do druku. W drukarni sprawdzane są wszystkie istotne kwestie techniczne dotyczące plików, takie jak np. spady, odległość od linii cięcia,
również to, czy fonty zostały zamienione na krzywe oraz czy zdjęcia i zaprojektowane grafiki mają właściwą rozdzielczość. Wszystkie szczegóły dotyczące przygotowania
do druku konkretnych projektów można znaleźć w zakładkach odpowiadających produktom na stronie naszej drukarni.

Marketing + poligrafia = połączenie idealne

Marketing uzyskuje idealne połączenie z poligrafią kiedy wizja artystyczna (projektowa) jest zbieżna ze specyfikacją techniczną produkcji oraz znajduje
ona odzwierciedlenie w danym projekcie. Projektując produkt poligraficzny należy zastanowić się nad jego estetyką, użytecznością, wartościami przekazu oraz kreacją artystyczną. Pracownicy działu marketingu muszą zdecydować o wyborze najbardziej odpowiedniej drukarni dla swojej realizacji. W Piga.pl wiemy jak sprostać nawet najtrudniejszym wyzwaniom, wspieramy działy reklamy i marketingu – oferujemy: profesjonalne doradztwo naszych konsultantów, gratisową wysyłkę, a także oferujemy jedne z najniższych cen na polskim rynku oraz realizujemy 99,5% dostaw na czas.

Rola poligrafii w marketingu

Najważniejszą rolą poligrafii w marketingu jest wytworzenie produktu poligraficznego zgodnego ze specyfikacją techniczną. Nie mniej istotny jest efekt końcowy i zadowolenie Klienta, który zamówił określony produkt z oferty drukarni. Jeżeli efekt końcowy został osiągnięty, dodruki będą już tylko kwestią czasu. Podsumowując, spójna wizja projektowa i produkcyjna oraz zastosowanie
się do wymogów technicznych drukarni jest istotą współpracy na linii dział marketingu – drukarnia, a także zadowolenia z końcowego efektu tej współpracy.

Pomocna check lista dla tworzących projekty do druku

Przygotowując pliki do druku, przed oddaniem ich do drukarni sprawdź koniecznie:

  • Czy pliki są zapisane w kolorystyce CMYK (bez dołączania dodatkowych profili kolorystycznych);
  • Czy zdjęcia oraz grafiki mają zalecaną rozdzielczość (sugerowana rozdzielczość 300-350 dpi dla druku offsetowego oraz 150 dpi dla druku wielkoformatowego;
  • Czy kroje pisma są zamienione na krzywe;
  • Czy projekt został przygotowany w skali 1:1 oraz czy jest zgodność wymiarów projektu netto (po obcięciu) i brutto (ze spadami);
  • Czy pliki są zapisane w oczekiwanym przez drukarnię formacie oraz właściwie opisane.

Tak przygotowane pliki nie powinny sprawić większych problemów,
a jeżeli coś będzie wymagało korekty technicznej i zmian w plikach drukarnia zwróci na to uwagę (zgodnie z zakresem odpowiedzialności drukarni).