Piotr Sznajderuk | 27 października, 2020 - 12:27 | grafika,
W obecnych czasach wiele firm i instytucji oprócz działań promocyjnych
w mediach społecznościowych, decyduje się na realizację projektów w mediach tradycyjnych, w tym także drukowanych realizując foldery, broszury, wizytówki, ulotki
i wiele innych materiałów reklamowych. O szansach oraz zaletach jakie niesie ze sobą połączenie poligrafii oraz marketingu opowiemy w tym artykule.
Serdecznie zachęcamy do przeczytania.
Działy
marketingu prześcigają się z coraz to bardziej kreatywnymi
pomysłami na kampanie reklamowe. Projektują zupełnie nowe wzory,
używają specjalnych kolorów, a także starają się uciec od
sztampowo powielanych pomysłów, na rzecz innowacji i nowego
wzornictwa plakatów, ulotek, wizytówek i różnego typu folderów
oraz innych ważnych dla firm druków. Aktualnie bardzo modne są
projekty wykorzystujące materiały ekologiczne (z certyfikowanych
surowców, posiadające certyfikaty m.in. FSC/PEFC), papiery
kraftowe, oraz papiery i kartony o niebanalnych fakturach. Wiodący
producenci papierów mają bogatą ofertę tego typu
produktów
o różnych gramaturach, co stwarza niemal nieograniczone możliwości
w ich zastosowaniach.
Innowacyjne
pomysły artystyczne tworzone przez działy marketingu muszą być
dobrze i estetycznie zaprojektowane. Z punktu widzenia poligrafa
przede wszystkim powinny odpowiadać specyfikacji technicznej oraz
dokładnym wytycznym dotyczącym przygotowania do druku. W drukarni
sprawdzane są wszystkie istotne kwestie techniczne dotyczące
plików, takie jak np. spady, odległość od linii cięcia,
również
to, czy fonty zostały zamienione na krzywe oraz czy zdjęcia i
zaprojektowane grafiki mają właściwą rozdzielczość. Wszystkie
szczegóły dotyczące przygotowania
do druku konkretnych
projektów można znaleźć w zakładkach odpowiadających produktom
na stronie naszej drukarni.
Marketing uzyskuje idealne połączenie z poligrafią kiedy wizja artystyczna (projektowa) jest zbieżna ze specyfikacją techniczną produkcji oraz znajduje
ona odzwierciedlenie w danym projekcie. Projektując produkt poligraficzny należy zastanowić się nad jego estetyką, użytecznością, wartościami przekazu oraz kreacją artystyczną. Pracownicy działu marketingu muszą zdecydować o wyborze najbardziej odpowiedniej drukarni dla swojej realizacji. W Piga.pl wiemy jak sprostać nawet najtrudniejszym wyzwaniom, wspieramy działy reklamy i marketingu – oferujemy: profesjonalne doradztwo naszych konsultantów, gratisową wysyłkę, a także oferujemy jedne z najniższych cen na polskim rynku oraz realizujemy 99,5% dostaw na czas.
Najważniejszą
rolą poligrafii w marketingu jest wytworzenie produktu
poligraficznego zgodnego ze specyfikacją techniczną. Nie mniej
istotny jest efekt końcowy i zadowolenie Klienta, który zamówił
określony produkt z oferty drukarni. Jeżeli efekt końcowy został
osiągnięty, dodruki będą już tylko kwestią czasu. Podsumowując,
spójna wizja projektowa i produkcyjna oraz zastosowanie
się
do wymogów technicznych drukarni jest istotą współpracy na linii
dział marketingu – drukarnia, a także zadowolenia z końcowego
efektu tej współpracy.
Przygotowując pliki do druku, przed oddaniem ich do drukarni sprawdź koniecznie:
Tak
przygotowane pliki nie powinny sprawić większych problemów,
a
jeżeli coś będzie wymagało korekty technicznej i zmian w plikach
drukarnia zwróci na to uwagę (zgodnie z zakresem odpowiedzialności
drukarni).
Mamy nadzieję, że kimkolwiek jesteś, odnajdziesz się na naszej witrynie. Pragniemy dostarczać Ci ciekawostek dotyczących świata poligrafii, projektowania graficznego i reklamy. Zapraszamy do lektury!
OSTATNIE WPISY