Piotr Sznajderuk | 11 maja, 2022 - 09:41 | ciekawostki ze świata druku, grafika, reklama,
Gazetki reklamowe, które trafiają do supermarketów, czy też bezpośrednio do naszych skrzynek pocztowych stanowią duży udział rynku poligraficznego. Zawierają one informacje dotyczące aktualnych promocji oraz niższych cen. Promują one produkty i usługi danych sklepów. O tym, jakie są dobre praktyki w projektowaniu gazetek reklamowych, oraz co przyciąga wzrok klientów dowiecie się Państwo z naszej blogowej publikacji. Serdecznie zachęcamy do przeczytania.
Zanim przejdziemy do projektowania graficznego oraz szczegółów technicznych gazetek, warto mieć na uwadze cel, jaki przyświeca jej powstaniu. Gazetka reklamowa spełniać musi poniższe cztery cele, aby była efektywna:
Gazetki reklamowe muszą być czytelne, tak aby dostarczając konsumentom wiele różnych treści w formie jednej publikacji, dotyczących promocji produktów i usług nie przebodźcować odbiorców zbyt dużą liczbą kolorowych napisów i grafik. Nadmierna ilość zastosowanych w projekcie kolorów będzie negatywnie wpływać na skupienie czytelnika i odbiór przez niego proponowanych przez sklep promocji.
Realizując projekt gazetki należy mieć na uwadze zastosowanie czytelnego kroju i rozmiaru czcionki (min. 6-8 p.), wysoką jakość zdjęć i grafik (najlepiej 300 dpi lub więcej), ale również kolorystykę, która jest spójna wizerunkowo z prezentowanymi na danej stronie produktami. Przy obszerniejszych broszurach dobrze jest umieścić także paginację, co ułatwi powrót do danej strony z interesującą ofertą. Drukując gazetkę reklamową wysokonakładową warto również zastosować papier nadający się do recyklingu i posiadający certyfikat FSC (papier realizowany z drewna pozyskanego z lasów, które są odpowiedzialnie zarządzane, przyjazne dla środowiska tzw. certyfikowane obszary leśne).
Papierowe wydania gazetek reklamowych mimo wielu kampanii reklamowych realizowanych w internecie są dzisiaj jednym z bardziej popularnych nośników stosowanych przez sklepy. Promocje w nich zawarte oraz prezentacja nowości rynkowych sprawia, że klienci sklepów chętnie po nie sięgają. Projektując gazetkę reklamową warto pamiętać o tym, aby budowała ona zarówno pozytywny wizerunek sklepu, jak i spełniała funkcję informacyjną, czytelnie prezentując promocje i usługi danej marki.
Mamy nadzieję, że kimkolwiek jesteś, odnajdziesz się na naszej witrynie. Pragniemy dostarczać Ci ciekawostek dotyczących świata poligrafii, projektowania graficznego i reklamy. Zapraszamy do lektury!
OSTATNIE WPISY