Reklama ATL – baner i nie tylko

Agnieszka Uciakiewicz | 27 listopada, 2019 - 12:28 | reklama,

Baner, ATL

Znasz reklamę ATL (above the line)? Od dziecka widujesz np. banery. Ta wszechobecna forma reklamy zewnętrznej występuje w wielu rozmiarach w prawie każdej przestrzeni. Na budynku czy na billboardzie. Powszechnie kojarzy się z dużym obrazem. Rzuca się w oczy, a ich projektanci prześcigają się w pomysłach na oryginalny przekaz. Kiedy zaczynasz własną działalność, dochodzisz do wniosku, że baner byłby ciekawym rozwiązaniem. Tylko jaki wybrać?

Baner ma różne postacie

Reklama ATL oznacza przekaz skierowany do mas, z czym mamy do czynienia przy większości form reklamy zewnętrznej. Jako że jest on formą wielkoformatowego wydruku, należy zwrócić uwagę na prawidłowe przygotowanie pliku do druku. Zarówno napis, jak i całość grafiki musi zostać odpowiednio ustawiona, aby nie uzyskać rażącego efektu pikseli, rozmazania. Częstym błędem popełnianym przez projektujących banery jest złe ustawienie kolorów (napis zlewa się z tłem) czy wielkości fontu.

Zamawiając baner w drukarni, musisz zastanowić się nad wyborem podłoża. Wartościowym rozwiązaniem na baner zasłaniający pewną litą powierzchnię (np. ścianę, betonowy płot) jest frontlight. Z kolei wieszając banery w miejscu bez jednolitego podłoża (np. na siatce płotu), warto pomyśleć o siatce mesh.

Reklama zewnętrzna inna niż baner

Jak jeszcze można zareklamować się masowemu odbiorcy? Istnieje wiele ciekawych form reklamy zewnętrznej. Drukarnie internetowe prześcigają się w ofertach na plakaty, tablice reklamowe, a także niestandardowe ciekawostki, jak ścianki reklamowe, Xbaner lub flagi reklamowe. Dodatkowo własne projekty można także drukować na folii samoprzylepnej.

Warto inwestować w ATL gdy chcemy być skojarzeni. Ta metoda reklamy pomaga w budowaniu wizerunku i świadomości marki, chociaż niektórzy uważają ją za odchodzącą do lamusa. W dobie spersonalizowanych reklam online można dużo dokładniej trafić do konkretnego leada. Ale przekazy mijane przez nas w życiu codziennym w naszej okolicy nadal powinny być docenione, szczególnie w przypadku lokalnych biznesów. Polecamy działania reklamy zewnętrznej typu ATL każdemu.