Piotr Sznajderuk | 9 lipca, 2020 - 07:16 | grafika, reklama,
Reklama dźwignią handlu – to hasło zna każdy i choć wszyscy mają świadomość, że to już stary jak świat slogan, to jednak był, jest i będzie aktualny. A jaki jest najlepszy sposób na reklamę? Ile firm – tyle zamków i kluczy do sukcesu. Zawsze warto postawić na zróżnicowane metody, w tym także tradycyjne katalogi reklamowe, ulotki i gazetki.
To bardzo proste. Druk jest wieczny, a drukowanie gazety oraz jej dystrybucja są jak pozostawianie po sobie trwałego śladu. Fizyczne świadectwa działalności są wiarygodne, wpływają także na profesjonalny wizerunek firmy. Co najważniejsze, materiały drukowane świadczą także o tym, że firma chce dotrzeć ze swoją ofertą do wszystkich klientów – także tych, którzy są zwolennikami tradycyjnych form przekazu.
Zarówno katalogi szyte, jak i klejone są dokładnie opracowane pod względem graficznym i merytorycznym. Są to książeczki promocyjne, które pozwalają na zapoznanie się z działalnością oraz ofertą firmy.
Katalogi reklamowe zawsze można mieć przy sobie – na spotkaniu biznesowym czy na targach. Dzięki nim można odpowiednio wyeksponować grupy produktów lub umożliwiają dostęp do wielu istotnych informacji, takich jak cennik. Utrwalają też w świadomości logo i nazwę danej marki. Katalogi reklamowe to zbiorcze zestawienie wszystkiego, co dana firma pragnie przekazać swoim klientom, a zarazem idealny sposób na promocję i zadbanie o profesjonalny wizerunek.
Wiele zależy od profilu danej firmy, jednak do najpopularniejszych formatów katalogów należy A4. Pozwala on w przejrzysty – ale nie przytłaczający– sposób zaprezentować swoją ofertę. Dostępne są jednak różne rozmiary, także mniej standardowe, jak DL, A6 czy kwadratowe oraz inne, co każdej firmie umożliwia wybór odpowiedniego sposobu przekazu.
O tym, jak przygotować katalog – czy szyć, czy kleić – decyduje to, co będzie w nim zawarte. Katalogi szyte mogą mieć maksymalną objętość 60 stron, a do ich łączenia wykorzystuje się specjalne zszywki – płaskie lub oczkowe. Doskonale sprawdzą się przy prezentacji wybranej grupy produktów, cenników, ofert tymczasowych.
Z kolei katalogi klejone cechują się dużą wytrzymałością i schludnością – ich strony oraz grzbiety połączone są mocnym niewidocznym, elastycznym klejem. To gwarantuje wygodę – katalogi mogą być odpowiednio grube i szeroko otwierane, co nie wpłynie na ich wygląd i nie będzie powodowało zniszczenia. Zazwyczaj nie mają ograniczeń, jeśli chodzi o ilość stron.
Druk katalogów czy druk folderów wymaga odpowiedniego papieru. Wysoka jakość jest zawarta w każdym oferowanym papierze, różnica będzie zawierała się wyłącznie w odbiorze wizualnym oraz estetyce i wytrzymałości formy. Papier do drukowania gazet zazwyczaj ma gramaturę 90g, natomiast jeśli chodzi o ulotki, wybór jest dość duży – od 90 do 350g, w zależności od rodzaju folderu (pojedynczego lub składanego).
Jeśli chodzi o druk cyfrowy katalogów, wybór papieru zależny jest od formy – szytej lub klejonej – i obejmuje wybór zarówno papieru do wnętrza, jak i na okładkę katalogu. Gramatura okładki zazwyczaj waha się w granicach 120-350g, zaś wnętrza od 90g do 170g.
Druk gazetek reklamowych czy druk katalogów online jest znacznie bardziej opłacalny niż oferty standardowych agencji reklamowych.Cennik materiałów drukowanych zależny jest od ich rodzaju, rozmiaru, wybranego papieru, ilości stron i wszelkich detali. Można być jednak pewnym, że im więcej produktów się zamówi, tym cena będzie korzystniejsza.
Dla przykładu, tani druk gazetek reklamowych obejmuje nakład od 5 do 20000 sztuk. Z kolei jeśli chodzi o druk katalogu, cena zależy od tego, czy wybiera się katalogi szyte, czy klejone. W przypadku katalogów szytych cena jest zdecydowanie niższa niż przy klejonych, ale warto pamiętać, że mają też nieco inne przeznaczenie oraz objętość. Cena ulotek również zależy od tego, czy będą one pojedyncze czy w formie folderów. Zazwyczaj minimalny nakład wynosi 10 sztuk, a ulotki pojedyncze są o 1/3 tańsze od składanych.
Jeśli chodzi o druk katalogów, Śląsk jest miejscem, które oferuje bardzo korzystne ceny:
Czy każda firma powinna posiadać drukowane materiały promocyjne? Zdecydowanie warto w nie zainwestować – jako odpowiednią formę przekazu i reklamy, która, pomimo wszechobecnej cyfryzacji, zawsze będzie mile widziana przez potencjalnych klientów.
*są to ceny obejmujące najmniejszy rozmiar materiałów
Mamy nadzieję, że kimkolwiek jesteś, odnajdziesz się na naszej witrynie. Pragniemy dostarczać Ci ciekawostek dotyczących świata poligrafii, projektowania graficznego i reklamy. Zapraszamy do lektury!
OSTATNIE WPISY