Dobrze się składa. O funkcjach i procesie powstania ulotek reklamowych

Piotr Sznajderuk | 13 października, 2022 - 13:19 | ciekawostki ze świata druku, grafika, reklama,

Ulotki reklamowe

Ulotki reklamowe to jeden z bardzo wielu drukowanych współcześnie elementów z obszaru druków akcydensowych. Pomagają one zdecydowanie zwiększyć świadomość marki i stanowią prostą formę komunikacji pomiędzy klientami a firmą. Ulotka najczęściej przekazywana jest z rąk do rąk bądź prezentowana jest w firmowym stojaku, a także znajdziemy je w skrzynkach na listy, ale nie tylko. Kiedy jest najskuteczniejsza i jak powstaje? O tym, dowiecie się Państwo z naszej publikacji. Serdecznie zachęcamy do przeczytania naszego artykułu.

Ulotki reklamowe kiedyś i dziś

Choć historia ulotki ma już bardzo wiele lat, nadal są one popularne wśród wielu firm. Dlaczego? Jest to jeden z najprostszych produktów poligraficznych, a zarazem bardzo skuteczna forma przekazania informacji w zwięzłej formule. Coraz częściej stanowią one element wizerunku marki i są wykorzystywane jako uzupełnienie portfolio danej firmy w ramach firmowej papeterii – kopert, teczek reklamowych, broszur i prospektów o wysokiej jakości nadruku i interesującym uszlachetnieniu. Dodatkowo, warto dodać że ulotki mogą posiadać kody AR/QR, które po zeskanowaniu smartfonem mogą przenieść nas na stronę internetową lub do innych multimedialnych treści, znacznie rozszerzając informacje zawarte w ulotce.

Funkcje ulotki

Ulotki spełniają wiele różnych funkcji, wśród tych najważniejszych możemy wymienić:

Funkcję informacyjną

Ulotka jest przekaźnikiem wielu różnych informacji, pomimo małej objętości udaje się na niej zazwyczaj przekazać najważniejsze dla odbiorcy treści. Przed przygotowaniem ulotki do druku należy zdecydować, jaką treść chcemy przekazać, a następnie dobrać odpowiednią formę. Istotne jest, aby zawierała ona ceny (w przypadku oferty handlowej), ale także dostępne terminy (w przypadku oferowanych usług).

Funkcję budowania relacji z klientem

W bankach oraz u deweloperów, ale także w wielu instytucjach publicznych ulotka pełni funkcję budowania relacji z klientem, petentem. Zawarte w niej treści przypominają o dodatkowych opcjach lub możliwościach, są idealnym uzupełnieniem dla broszur i folderów informacyjnych, stanowiąc dodatkowy element wizerunku, ale także pozwalają na utrzymanie więzi na samym spotkaniu lub tuż po nim.

Funkcję marketingową

W marketingu tradycyjnym ulotka stanowi cały czas ważne miejsce. Łączy dwie wyżej wymienione funkcje, ale także wzmacnia wizerunek danej marki jako wiarygodnego partnera, dodatkowo promując produkty i/lub usługi danej firmy zgodnie z planem marketingowym. Sieci handlowe oraz usługowe wykorzystują je w bardzo dużych ilościach do swoich działań w obszarze dotarcia do dużej grupy osób, szczególnie tych, którzy lubią mieć zapisaną informację w formie papierowej.

Proces powstania

Proces powstania ulotki zależy od tego, na jaki rodzaj ulotki się zdecydujemy. W przypadku prostych ulotek proces poligraficzny nie jest skomplikowany i po ich wydrukowaniu ulotki są zabezpieczane cienką warstwą lakieru dyspersyjnego, co dodatkowo wzmacnia kolorystykę druku, a także zmniejsza prawdopodobieństwo odbić lub rozmazywania druku. Kolejną czynnością jest krojenie i pakowanie.

W przypadku ulotek składanych różnego typu np. ulotek składanych 6-stronnicowych w ”C” do procesu dochodzi jeszcze falcowanie, czyli składanie mechaniczne arkuszy. Interesującą opcją są ulotki składane exclusive, które pozwalają na zastosowanie wypukłe lakieru, złoceń, srebrzeń oraz innych metalicznych folii. Tego typu uszlachetnienia sprawią, że Państwa ulotka wyróżni się z spośród wielu innych.

Podsumowanie

Ulotka to produkt poligraficzny który, choć może się wydawać, że czasy świetności ma dawno za sobą, jest bardzo na czasie. Z biegiem lat zmieniły się sposoby jej eksponowania i dostarczania, a także design. Jednakże dobrze zaprojektowana i czytelna ulotka potrafi zdecydowanie zainteresować odbiorcę swoją treścią i warstwą graficzną uwagę odbiorcy na długi czas. Warto pamiętać, że ulotka jest ważnym elementem firmowej komunikacji z klientami, stanowi idealne wręcz uzupełnienie dla wielu innych drukowanych elementów papeterii marki. Może być elementem kampanii reklamowej oraz informacyjnej, zapewniając dotarcie do bardzo dużej grupy odbiorców.