Piotr Sznajderuk | 26 czerwca, 2020 - 13:54 | grafika, reklama,
Ulotki reklamowe to prosty i skuteczny sposób na efektywną reklamę. Ulotki reklamowe i to nie tylko wizytówka firmy, ale także początek długofalowej współpracy z zadowolonym klientem. Ma zachęcać wizualnie swoją niebanalną formą i sprawić, by klient wiązał tę oryginalność własnie z Twoją firmą. Jak je zaprojektować?
Zrobienie ulotek reklamowych jest banalne. Zrobić ulotkę reklamową, którą zainteresujesz swoich odbiorców to prawdziwe dzieło sztuki użytkowej. I to nie w przenośni! Jeśli masz dobrego grafika, przegadaj z nim swój projekt, omówicie konkretne szczegóły dotyczące symboliki kolorów, używanych fontów czy informacji. Wszystko powinno być zaplanowane od początku do końca. Działaj na emocjach – to właśnie one są głównym nośnikiem informacji w ulotce reklamowej. Im więcej emocji, tym lepiej! Nikogo nie zachęci smutny Pan z parasolką, ale młoda, uśmiechnięta dziewczyna może sprawić, że następnym razem zastanowisz się czy dokonać zakupu polecanej przez nią pasty do zębów. Drugą niezbędną rzeczą na ulotkach reklamowych jest wezwanie do działania. Może być jawne, wyrażone jakimś krótkim hasłem, ale może tez być ukryte w obrazie (np. wspomniana wyżej dziewczyna uśmiecha się trzymając w ręce pastę do zębów). Po trzecie – użyteczność. Warto nadrukować na drugiej stronie ulotki coś, co będzie można jakoś wykorzystać np plan lekcji, planner dnia, instrukcję masażu skroni czy jakiś smaczny przepis na zdrowy koktajl. Inwencja twórcza mile widziana! Przy tworzeniu ulotek reklamowych kieruj się zasadą – minimum treści, maksimum słów. Nadmiar treści spowoduje, że klienci wyrzucą ulotkę do kosza, nie zapoznając się z nią. Krótkie i proste formy haseł dobrze się sprawdzają. Do najczęściej spotykanych błędów, znacząco wpływających na projekt ulotki, należą: nadmiar treści i przerost formy nad treścią. Oryginalny pomysł to podstawa, ale dobrze jest nie przesadzić w drugą stronę. Krzykliwe kolory i przejaskrawione wzory nie zawsze działają na naszą korzyść.
Jeśli zależy Ci na profesjonalnym odbiorze, lepiej nie drukuj ulotek na drukarkach do użytku biurowego, a swój projekt wyślij do drukarni. Świetnym (choć drogim) rozwiązaniem będzie drukarka serii INEO, która pozwoli na stworzenie wydruków cyfrowych w najwyższej jakości. Na taki wydatek trzeba się dobrze przygotować, dlatego lepiej zostawić druk profesjonalistom.
Kiedy mamy już gotowy projekt ulotki, wybraną drukarnię, warto się zastanowić jak drukować – ile sztuk, czy zadruk pojedynczy czy dwustronny, jaki format ulotek etc. Do najczęściej spotykanych formatów ulotek należą: A3, A4, A5, A6 oraz DL. Niektóre drukarnie mają w swojej ofercie druk ulotek w kwadracie – takie ulotki warto zaprojektować dla salonów medycyny estetycznej. Druk ulotek online jest ustalany indywidualnie z klientem. To on zatwierdza gramaturę papieru i format oraz to, czy ulotki reklamowe mają być na papierze kredowym, offsecie czy matowym.
Nie ma żadnej standardowej ceny, w Drukani Piga PL ceny zależą od ilości drukowanych ulotek, formatu oraz gramatury papieru. Za 10 sztuk ulotek reklamowych w formacie DL zapłacicie ok. 48 zł, za 100000 sztuk 5245 zł. Przed planowanym wydrukiem warto przeanalizować budżet!
Mamy nadzieję, że kimkolwiek jesteś, odnajdziesz się na naszej witrynie. Pragniemy dostarczać Ci ciekawostek dotyczących świata poligrafii, projektowania graficznego i reklamy. Zapraszamy do lektury!
OSTATNIE WPISY