Agnieszka Uciakiewicz | 25 września, 2019 - 13:59 | grafika,
Z czym kojarzy Ci się lakierowanie? Buty lakierki to symbol elegancji, szykowania się na specjalną okazję. Błysk lakieru w nowym samochodzie nadaje efekt prestiżowy. Lakier nie musi być od razu widoczny z daleka. Istnieje też jego matowa, bardziej subtelna odmiana. Stosowanie uszlachetnień w druku nie koniecznie znaczy nadawanie naszym wydrukom połysku.
Gdy dochodzisz do wniosku, że chciałbyś, aby twoja wizytówka lub ulotki wyróżniały się nie tylko samym design, ale także wykonaniem, przychodzi pora na wybór uszlachetnienia, jakim chciałbyś się posłużyć. Aby wykonać dobrej jakości lakierowanie zastanów się nad wyborem lakieru.
Stosowanie danego lakieru uzależnione jest od możliwości technicznych danej drukarni. Warto o to zawsze podpytać na początku współpracy.
Kiedy mowa o tym, jak uszlachetnić wydruk lakierem, warto też wspomnieć o laminowaniu wydruków, czyli pokrywaniu ich folią. Foliowanie zawsze dotyczy osłonięcia całości wydruku. Takie uszlachetnienie może być błyszczące, matowe lub soft-touch (sprawdza się świetnie w przypadku wizytówek, nadając im subtelną miękkość w dotyku). Folia nie tylko ozdabia, ale i chroni materiał. Może jednak powodować efekt nieznacznej zmiany koloru zafoliowanego materiału.
Nie każdy rodzaj podłoża nadaje się do foliowania, gdyż folia musi dobrze do niego przylegać. Nie ma więc większego sensu foliować materiał teksturowany lub szczególnie ozdobny. Efekt nie byłby wówczas zadowalający. Warto zwrócić na to uwagę zamawiając ulotki, wizytówki, koperty lub pocztówki.
Mamy nadzieję, że kimkolwiek jesteś, odnajdziesz się na naszej witrynie. Pragniemy dostarczać Ci ciekawostek dotyczących świata poligrafii, projektowania graficznego i reklamy. Zapraszamy do lektury!
OSTATNIE WPISY