Agnieszka Uciakiewicz | 29 sierpnia, 2019 - 12:34 | reklama,
Przygotowania do wyborów w sztabach wyborczych nabierają rozpędu. Już 13 października wybierzemy się do urn, ale w międzyczasie różne osoby będą próbowały nas przekonać, że powinniśmy zagłosować właśnie na nie. Specjaliści od PR prześcigają się w pomysłach, tworząc wspólną linię wizualną dla partii, ale robiąc to tak, aby każdy z kandydatów mógł zaprezentować się w jakiś wyróżniający sposób. Jeśli jesteś wśród kandydatów, na pewno chciałbyś, aby twoje materiały na wybory były także wyjątkowe. Na co zwrócić uwagę przygotowując materiały wyborcze?
Przestrzeń publiczna pełna jest reklam. Widzimy je na przystankach, elewacjach budynków, wolno stojących nośnikach, jak billboardy czy potykacze. Okleja się nimi drzwi, witryny czy samochody. Niektórzy twierdzą, że jest ich już za dużo i że więcej niż połowy z mijanych przekazów nie zapamiętujemy. Co zostaje nam w pamięci? Zwykle symbol, czyjeś zdjęcie lub krótkie, chwytliwe hasło. I właśnie na takie formy należy zwracać uwagę.
Jeśli jesteś jeszcze na etapie projektowania swojego baneru lub plakatu sprawdź, czy na pewno zawiera on najważniejsze elementy: dobrze widoczne rysy twarzy, chwytliwe, ale krótkie hasło. Niepotrzebne są żadne rozpraszacze, zdjęcia w tle lub więcej bohaterów drugiego planu. Pilnuj też, aby czcionka była spokojna. Na tle wielu inny reklam outdoorowych ważne jest, by wyborcy skojarzyli Twój wizerunek i numer na odpowiedniej liście.
Aby być bliżej wyborcy potrzeba jednak czegoś więcej, niż dać się zapamiętać. Trzeba go jeszcze przekonać, a najlepiej to zrobić nie samym hasłem, a programem. Żyjemy w dobnie internetu i oczywiście, wszystkie materiały zwykle możemy przeglądać online. Dociekliwy czytelnik zawsze dotrze do programu, ale nie wykluczaj tych, którzy na takie przeglądanie internetu nie mają czasu lub ochoty.
W takim wypadku warto zainwestować w ulotki składane, w których możesz umieścić skrót swojego programu oraz informacje o tym, gdzie można znaleźć więcej szczegółów. W takich ulotkach masz również szansę na większą swobodę – umieszczenie bardziej przyjaznych zdjęć z życia codziennego, nie tylko oficjalnego wizerunku. Gdybyś pragnął jeszcze bardziej ułatwić wyborcom poznanie szczegółów programu, możesz zamieścić większe jego fragmenty w katalogu.
Dzięki wyżej wymienionym materiałom na wybory znajdziesz swojego wyborcę w jego codzienności. A co zrobić, gdy spotkasz się z nimi w konkretnym czasie i miejscu? Z pomocą przyjdą reklamy wolnostojące jak np. roll-up czy ścianka. Warto pomyśleć o wyposażeniu się nie tylko w proste ulotki czy wizytówki, ale także w gadżety jak notesy, balony, torby reklamowe z własnym nadrukiem, a nawet i naklejki. To przedmioty, które możesz wręczać jako prezenty, a jak wszyscy wiemy, prezent zawsze pozostawia miłe wspomnienie po darczyńcy. Pozytywne emocje, to to, czego Ci trzeba.
Jeśli chcesz wygrać wybory, musisz być przygotowany na każdą ewentualność. Kampania w XXI wieku może i przenosi się do mediów elektronicznych, jednak nie zaniedbuj tematu swojego wizerunku i poczucia bliskości, jakie daje wyborcy bezpośrednie spotkanie z Twoim programem i Tobą osobiście. Powodzenia w październiku!
Mamy nadzieję, że kimkolwiek jesteś, odnajdziesz się na naszej witrynie. Pragniemy dostarczać Ci ciekawostek dotyczących świata poligrafii, projektowania graficznego i reklamy. Zapraszamy do lektury!
OSTATNIE WPISY