Piotr Sznajderuk | 14 listopada, 2023 - 08:57 | ciekawostki ze świata druku, grafika, reklama,
Szybkie tempo rozwoju sklepów e-commerce wymusiło na branży logistycznej szereg dynamicznych zmian w sposobie działania. Inteligentne technologie na dobre weszły do magazynów i hal, w których pojawiły się roboty pakujące, linie transportujące, a także wiele systemów elektronicznych, wspierających prace fizyczne oraz zapewniających odpowiednią szybkość wykonywania procesów. W związku z ilością zamówień istotne są w tej branży także materiały poligraficzne. O ich roli, zastosowaniu w logistyce przeczytacie w naszej publikacji. Zachęcamy do lektury.
W branży logistycznej zarówno na halach magazynowych, jak również w przestrzeni biurowej używana jest cała gama materiałów poligraficznych. Wiele elementów zawiera logotyp firmy i slogan reklamowy lub adres strony internetowej, ułatwiając identyfikację danej przesyłki. W biurach logistycznych wykorzystywane są elementy dotyczące planowania – dnia, miesiąca, kwartału. Umożliwiają to kalendarze książkowe, kalendarze trójdzielne, biuwary, notesy i planery. Istotną pomoc w pracy stanowią także druki firmowe, związane z obiegiem dokumentacji logistycznej w firmie. Na produkcji oprócz tego typu papeterii wykorzystuje się często taśmy reklamowe z nadrukiem o różnej szerokości i kolorystyce. Pomocne są także etykiety na rolce, pieczątki. W branży logistycznej coraz częściej nawet szare lub brązowe opakowania z tektury są zadrukowane i stają się nośnikiem reklamowym (tzw. Packvertising).
Materiały poligraficzne dedykowane dla rynku transportowego i wykorzystywane przy realizacji procesów logistycznych stanowią rolę nośnika informacji (w przypadku paczek, przesyłek, listów), ale także nośnika marketingowo-komunikacyjnego (w przypadku, kiedy oprócz standardowych danych teleadresowych nadrukowany jest komunikat marketingowy w różnej formie). Aktualnie bardzo modne jest używanie zgodnie z księgą znaku nie tylko logotypu, ale również innych elementów graficznych, powiązanych z marką. Co z jednej strony przykuwa uwagę, z drugiej daje szansę na zapoznanie się bliżej z portfolio danej firmy. Szczególnie firmy produkcyjne chętnie korzystają z takiej możliwości przekazania informacji o charakterze reklamowym.
Produkcje poligraficzne dedykowane logistyce powinny cechować się:
• Wysoką trwałością wykonania nadruku
• Przemyślanym układem projektowym (projekt graficzny dostosowany do warunków,
w jakich będzie używany dany produkt poligraficzny)
• Jasnym przekazem informacyjnym (zarówno w kontekście merytorycznym, jak i typografii)
• Prostym stylem komunikacji graficznej (brak zbędnych detali)
• Możliwością ponownego przetworzenia surowców (wartości ekologiczne)
• Zwiększoną odpornością na warunki zewnętrzne (jest to szczególnie istotne w przypadku materiałów do pakowania jak, np. folie i opakowania)
Istnieje cały wachlarz produkcji poligraficznych, które można zadedykować do szeroko rozumianej branży logistycznej. To bardzo rozwojowy sektor gospodarki, który z roku na rok automatyzuje wiele procesów, ale jednocześnie wymaga precyzyjnego planowania. Papierowe produkcje poligraficzne zdecydowanie je ułatwiają, dlatego wykorzystanie papeterii firmowej, ale również produkcji z innych surowców, tj. taśm z nadrukiem, etykiet i opakowań zawierających nie tylko niezbędne dane, ale także komunikaty reklamowe nikogo już nie dziwi. Połączenie poligrafii i logistyki w kontekście produktowym to duet idealny.
Mamy nadzieję, że kimkolwiek jesteś, odnajdziesz się na naszej witrynie. Pragniemy dostarczać Ci ciekawostek dotyczących świata poligrafii, projektowania graficznego i reklamy. Zapraszamy do lektury!
OSTATNIE WPISY