Agnieszka Uciakiewicz | 1 marca, 2019 - 13:48 | grafika, reklama,
Zakładasz firmę lub myślisz nad marką osobistą? Przyda Ci się dobre logo. Takie, które przyciągnie wzrok, jednocześnie trafnie charakteryzując Twój pomysł na biznes. Takie, którego nie będziesz się wstydził, gdy użyjesz go na swoich materiałach reklamowych. Jak się za to zabrać?
Jeśli Photoshop i inne programy graficzne to dla Ciebie czarna magia, nie martw się. Nie ma problemu aby zlecić wykonanie loga profesjonalnemu studiu graficznemu. Nie musisz też na siłę szukać studia. dziś każda dobra drukarnia internetowa posiada taki dział. Skorzystanie z takich usług pozwoli Ci jednocześnie zyskać dobrą identyfikację wizualną oraz materiały reklamowe, które ją przedstawią klientom.
Żeby dobrze porozumieć się z grafikiem warto odpowiednio się do tego przygotować. Aby efekt pracy był zadowalający i nie wymagał wielu poprawek, powinniśmy z góry zdefiniować, czy interesuje nas logo czy może myślimy bardziej nad logotypem lub tylko akcentem w postaci sygnetu.
Logo to graficzne przedstawienie symboliki i nazwy firmy czy marki osobistej. Całość tego przedstawienia składa się z sygnetu oraz logotypu. Coraz częściej i chętniej wprowadza się do logo hasło firmowe, dewizę czy misję (jest to tzw. tagline).
Logotyp to po prostu tekstowe przedstawienie nazwy. Niektóre firmy stawiają na minimalizm w zewnętrznej komunikacji i pozostają na tym etapie, nie tworząc całości loga. Można przyjrzeć się temu zjawisku u bardzo znanych marek, takich jak Samsung czy Coca-cola.
Kolejnym elementem loga jest sygnet, czyli graficzny element towarzyszący tekstowemu przedstawieniu nazwy. Grafikę można umieścić z każdej strony logotypu i dopasować tak, by razem dobrze się komponowały. Ale niektóre marki z powodzeniem wykorzystują w swojej komunikacji sam sygnet. Świetnym przykładem jest tutaj chociażby jabłuszko do Apple’a czy znaki marek na samochodach.
Elementy jednego loga mogą równie dobrze funkcjonować oddzielnie. Zdarza się to często np. w branży odzieżowej, gdzie spotkamy zarówno logo Nike lub adidas, jak i sam sygnet używany na poszczególnych produktach.
Jak widać, nie wystarczy po prostu zadzwonić do grafika i powiedzieć „prowadzę sklep z ubraniami, potrzebuję logo”. Powinniśmy mu dostarczyć więcej szczegółowych informacji o swoim biznesie, o misji i wizji, o celach, jakie chcemy osiągnąć i stylach, w jakie pragniemy się wpasować. Wreszcie pozostawić mu też nieco swobody. Praca grafika jest pracą kreatywną i musimy pamiętać, że powierzamy mu własne pomysły i potrzeby jako specjaliście w swoim fachu.
Decyzja o przybraniu odpowiedniego logo to decyzja podejmowana na długi czas. Pamiętajmy o tym obmyślając plany komunikacji wizualnej jako całości. Nie skupiajmy się wyłącznie na wyglądzie loga, logotypu i sygnetu, ale myślmy o nich w kontekście każdego materiału reklamowego czy wydarzenia, jakie planujemy wydać lub zorganizować.
Mamy nadzieję, że kimkolwiek jesteś, odnajdziesz się na naszej witrynie. Pragniemy dostarczać Ci ciekawostek dotyczących świata poligrafii, projektowania graficznego i reklamy. Zapraszamy do lektury!
OSTATNIE WPISY