Działania marketingowe firm w okresie Wielkanocy – jakie możliwości wykorzystać?

Agnieszka Uciakiewicz | 3 kwietnia, 2020 - 15:58 | ciekawostki ze świata druku,

Wesołych Świąt Wielkanocnych Piga.pl

Wielkimi krokami zbliża się Wielkanoc. To radosny czas, który wszystkich napawa optymizmem i chęcią do działania. Jeśli prowadzisz firmę – niezależnie z jakiej branży – warto wykorzystać ten dynamiczny okres i zadziałać na rzecz swojego biznesu. Może jakieś promocje dla nowych klientów? Albo rabat na nową kolekcję? Opcji jest wiele, ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia. Aby jednak działania marketingowe były skuteczne, niezbędne będą odpowiednie narzędzia, na przykład wielkoformatowe banery reklamowe, ulotki i inne materiały reklamowe.

Banery reklamowe – uzupełnienie kampanii w sieci

Social media to Mekka dla przedsiębiorców. Nie rezygnuj więc z potencjału mediów społecznościowych, ale nie ograniczaj się wyłącznie do ich zasięgów. Wielkoformatowe banery reklamowe są świetnym uzupełnieniem kampanii internetowej. Można powiedzieć, że to naczynia połączone. Rozpoznawalność marki buduje się bowiem wielotorowo. Jeśli rzucisz na swoim fanpage’u jakieś hasło, powtórz je na banerze. Stosuj tę samą kolorystykę, symbole albo styl. Chodzi o to, aby ludzie patrząc na Twoje banery, kojarzyli posty z Facebook’a i odwrotnie – widząc posta, myśleli „o, to ta reklama, którą widziałem na plakacie”.

Wielkanocne rozwiązania dla małych i lokalnych przedsiębiorców

Prowadząc działalność na gruncie lokalnym, na przykład niewielki sklep, również możesz zadziałać w okresie wielkanocnym. Zrób przecenę na wybrany asortyment, ogłoś promocję 2 w cenie 1 albo 2 + 1 gratis i jasno zakomunikuj to swoim potencjalnym klientom. Jak? Za pomocą folii samoprzylepnej. Możesz ją wykorzystać na swojej witrynie sklepowej lub okleić służbowy samochód.

Folia samoprzylepna sprawdza się w wielu koncepcjach marketingowych. Możesz umieścić na niej logotypy, hasła reklamowe i informacje dotyczące produktów, które chcesz wypromować, a także zdjęcia lub projekty realizacji Twoich inwestycji. To, co pokażesz, zależy od branży, w której działasz i tego, co z okazji świąt przygotowałeś dla swoich klientów.

Nieśmiertelne ulotki i naklejki reklamowe na Wielkanoc

Wiele firm korzysta z działań marketingowych w postaci ulotek. Jest to metoda znana od lat, wciąż żywa i nic nie zapowiada się, żeby przedsiębiorcy zaprzestali ich rozdawania. Jednak Ty możesz pójść krok dalej i zamiast albo razem z ulotką rozdawać także naklejki reklamowe. W ten sposób przyczyniasz się do zwiększenia rozpoznawalności marki.

Naklejki sprawdzą się zwłaszcza wśród dzieci. Mali klienci lubią dostawać kolorowe gadżety i z pewnością będą namawiać rodziców do zakupu lub skorzystania z usługi, którą oferujesz zaprezentowanej w tak atrakcyjnej formie. Wielkanoc sprzyja rozdawaniu naklejek reklamowych, ponieważ można na nich umieścić hasła nawiązujące do tradycyjnych motywów świątecznych, takie jak rabaty na zająca, wielopaki w koszyczku, czy nie bądź baran, kup nasz produkt.